Analiza comertului online din Romania

Comert online – Privire de ansmablu

Daca ani de zile am fost la coada Europei din punct de vedere al comertului online, lucrurile par sa se schimbe acum. Romania a inregistrat in anul precedent cea mai mare cresterea a ponderii comertului online, din intreaga Uniune Europeana, cu un procent de 38%, mai multe decat dublu fata de media europeana de 15%. Mai mult, Romania a depasit toate estimarile realizate de organizatii prestigioase, precum Ecommerce Europe si se preconizeaza ca valoarea comertului online din tara noastra se va dubla pana in anul 2020. Acest lucru va fi posibil doar daca se vor realiza investitii masive in infrastructura si in educarea populatiei din punct de vedere digital. Vorbim, asadar, despre o piata matura care nu mai lasa loc tepelor, fiind condusa autoritar de cel mai mare retailer online EMag.

Cine este EMAG?

Probabil fiecare dintre voi a auzit si a avut tangente cel putin o data cu cel mai mare retailer online de pe piata romaneasca. Dar nu multi stiu cine se afla in spatele acestei companii si ce planuri de dezvoltare au pe viitor. Compania este controlata de un grup sud-african de investitii, Naspers, acesta detinand 77.21% din actiuni, restul de 22.79% fiind detinute de omul de afaceri roman Iulian Stanciu. Compania a depasit in 2017 cifra de afaceri de 1 miliard de euro, dubland, practic, performantele anului anterior. Drumul pana la acest nivel nu a fost unul usor, EMAG fiind pionierul online-ului pe piata romaneasca. Investitiile au fost impresionante, in special in segmentul IT, acolo unde doar anul trecut au intrat zeci de milioane de euro, o parte dintre acestia fiind investiti intr-o platforma moderna de sortare a produselor, crescand capacitatea procesarii la 200.000 unitati pe zi.

Strategia EMAG nu a fost aceea de a-si distruge competitorii, ci de a colabora cu acestia pe diverse nise. Drept urmare, compania a lansat EMAG Marketplace, platforma unde colaboreaza in prezent cu peste 4000 magazine partenere, din Romania, Ungaria, Polonia si Bulgaria. Din cele 7000 magazine online de pe piata romaneasca, mai mult de jumate isi vand produsele prin intermediul EMAG Marketplace, platforma reusind sa asigure cele mai bune servicii pentru peste 500.000 clienti unici pe zi. In anul 2018 se estimeaza ca numarul magazinelor online ce vor adera la paltforma EMAG Marketplace va creste pana la 14000 unitati.

Cine suntem noi?

Noi suntem un grup de tineri pasionati de tehnologie si marketing afiliat, care incercam sa oferim potentialilor cumparatori informatii cat mai detaliate si obiective cu privire la produsele dorite. Consideram ca din moment ce majoritatea romanilor au acces la internet, nimeni nu trebuie sa mai cumpere un produs in necunostinta de cauza, informatia putand fi gasita gratuit la orice pas. Atentie, insa, la continutul inselator!

Unele site-uri sunt concepute doar pentru a convinge clientii sa cumpere cu orice pret, expunand doar partile pozitive, intr-un mod exagerat. Aici intervine simtul fiecaruia dintre voi dar pentru a depista acesti “impostori” va putem spune cateva dintre caracteristicile lor comune. In primul rand, continutul nu este unul de calitate, documentatia este zero, avand principal scop doar atingerea celor 300 de cuvinte minime pentru un SEO decent. Un articol facut pe fuga se vede de la o posta. In plus, veti vedea inca din prima fraza superlativele folosite excesiv (foarte bun, cel mai bun, cel mai performant, cel mai ieftin, etc.).

Noi avem o experienta de aproximativ 4 ani pe acest segment, timp in care am ajutat sute de mii de clineti cu cat mai multe informatii obiective. Efortul depus nu a fost unul de neglijat, insa, pasiunea si micile comisioane oferite de partenerii nostri ne-au adus pana in acest punct, in care administram 6 site-uri de review:

No Comments

Leave a reply

Search